A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) által fejlesztett képzési programok alapvető célja az elsősorban gazdasági szempontból hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatása, digitális kompetenciáik fejlesztése annak érdekében, hogy gazdasági versenyképességük növekedjen, munkaerő-piaci esélyeik javuljanak.

IKER 1. : “Első lépések a digitális világba”


A képzési program fő (átfogó) célja a digitális kulcskompetencia fejlesztése, a digitális társadalomhoz való tartozással kapcsolatos igények megalapozása, pozitív attitűd kialakítása a digitális eszközök irányába.

A program konkrét célja annak elérése, hogy a résztvevő:

  • tudja használni az infokommunikációs eszközének (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) működtetéséhez szükséges alapvető funkciókat,
  • tudja hanghívásra és szöveges üzenetküldésre használni infokommunikációs eszközét,
  • tudjon egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid szöveget szerkeszteni,
  • tudjon egyszerű mentési műveleteket végezni,
  • tudjon az interneten tájékozódni, könnyen hozzáférhető információkat megszerezni,
  • tudjon elektronikus levelezést bonyolítani az alapvető funkciók használatával,
  • az infokommunikációs eszköze megismert funkcióit biztonságosan tudja használni.

IKER 2. : “Önállóan használom az informatikai eszközömet”


A képzési program fő (átfogó) célja a digitális kulcskompetencia fejlesztése, a digitális társadalomhoz való tartozással kapcsolatos igények megalapozása, pozitív attitűd kialakítása a digitális eszközök irányában.

A program konkrét célja annak elérése, hogy a résztvevő:

  • használja az okos eszközének (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) önálló működtetésére a legfontosabb beállítási lehetőségeket,
  • használja a saját okos eszközén lévő operációs rendszer ismert szolgáltatásait,
  • tudjon egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid, de kerek egész szöveget (pl. rövid szöveges üzenet, rövid e-mail) szerkeszteni,
  • az interneten gyűjtött információkat fel tudja dolgozni, azokat konkrét problémák megoldására használja fel,
  • elektronikus levelezés során tudjon csatolmányokat használni, felismerje az elektronikus levelezés veszélyhelyzeteit (levélszemét, e-mailes csalás) és képes legyen azokat egyszerű módon kezelni,
  • képes legyen közösségi portálok önálló használatára (regisztráció, bejelentkezés, információkeresés, megosztás, egyszerű adatvédelem),
  • tudja hanghívásra és szöveges üzenetküldésre használni infokommunikációs eszközét.

 



Képzési programok (letölthető dokumentumok)

Segédletek oktatóknak

Oktatási segédanyag (letölthető dokumentumok)